Movie’s I’ve Watched: June 2014

Hoi allemaal!
Zoals ik al vaker heb laten weten: I love movies. En ook in de maand juni heb ik natuurlijk weer een aantal geweldige films gezien die ik even moet delen. Afgelopen maand was echt immens druk. Met school en werken is mijn vrije tijd vrijwel geheel opgegaan. Deze week en de week ervoor had ik eindelijk wat tijd voor mij en om andere leuke dingen te doen. En heb ik onderandere deze 4 films gekeken!

The Pretty One

Deze film gaat over een meisje, Laurel en haar tweelingzus Audrey. Ze komen in een ongeluk en Audrey overleedt. Omdat Laurel net haar haar geknipt heeft denkt iedereen dat ze Audrey is. Iedereen vond Audrey altijd leuker, mooier en slimmer. Laurel was vaak het buitenbeentje. “audrey” (Laurel dus) ontmoet een man, Basil (Jake Johnsson) en wordt daar verliefd op. Ik vond het gewoon echt een hele leuke en andere film. Kind of the voorspelbare love story, maar toch weer even anders. Zoe Kazan is een hele aparte actrice, maar de rollen die ze speelt, speelt ze heel goed. En Jake Johnsson, ja, ik vind hem gewoon geweldig. Ik zou deze film een 7,5 geven, omdat er wat stukjes zijn die erg saai zijn.

The Spectacular Now

Een jongen, suther(?), is een echte partyganger, is populair en de gangmaker van elk feestje. Het is net uit met zijn vriendin en hij drinkt daardoor aardig wat. Wanneer hij ergens wakker wordt, na een nacht dronken te zijn, ontmoet hij Aimee Finnicky en hij versiert haar. Zij wordt verliefd op hem, ze is deze aandacht niet gewend. Hij vind haar leuk, maar niet zo leuk als zij hem. Verder kan ik niks zeggen anders is het spoilen. Ik vind het echt een feel good movie. Allebei hartstikke goede acteurs en er zit echt een diep verhaal achter. Ik geef deze film een 8.

Scream 4

Een horrorfilm, yeay! Ik moet toegeven, dat ik deze al eerder had gezien, maar hij is benoemenswaardig. De andere scream delen gaan o.a. over Sydney, allemaal gekke horrorshit. Zo een schrijfster heeft van Sydneys verhalen boeken gemaakt. Wanneer Sydney terug in de stad komt, vinden er steeds weer moorden plaats. De moorden lopen parralel aan de moorden die in het boek van de schrijfster, waarvan ik de naam niet meer weet, geschreven worden. De moordenaar filmt alle moorden om het later online te zetten. Ik vind deze film niet zo eng en daarom waarschijnlijk ook leuk. En wat ik het allerleukste vind is de plot twist. See for yourself. Deze film geef ik een 7, omdat hij eigenlijk niet echt horror is. Maar dat maakt ‘m niet minder leuk!

 

Gone

Amanda Seyfried in een thriller, oeh ik was benieuwd. De film was zeker heel erg spannend. Jill woont samen met haar zus Molly, sinds ze zich niet meer veilig voelde in haar eigen huis. Een tijd geleden beweerde Jill dat zij ontvoerd was en in een kuil was gegooid. De politie denkt echter dat ze liegt, omdat er geen kuil is gevonden in het bos. Op een avond wordt haar zus Molly ontvoerd en Jill weet dat het dezelfde kidnapper is geweest. Omdat zij niet geloofd wordt door de politie gaat zij zelf op onderzoek uit. Jeetje, wat was deze film immens spannend. Ik heb echt van het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten. Een zekere 9 waard. Ik vond het een geweldige film.

 

 

Het zijn er maar vier, maar Derest is allemaal standaard en heb ik al voor de 20e keer gezien!

welke films hebben jullie gezien?

Liefs
Ilona

Leave a Reply

