Tag thursday: de Omnomnom tag!

Hoi allemaal!

Image
Ik was opzoek naar een leuke tag en ik vond een leuke tag die behoorlijk goed bij mij past: de omnomnom tag. Ja, ik houd echt van eten. Vind het ook altijd wel grappig dat het iets is wat je elke dag doet en nog best lang ook. Maar goed. Ik vond de vragen erg leuk en grappig! Enjoy the tag! Haha! Het plaatje hierboven is behoorlijk van toepassing op mij! Hahaha

Wat vind jij lekker dat verder iedereen vies vindt (en andersom)?

Nou, ik eet wel eens een krentenbol met gekookte worst. Iedereen vind dat altijd hartstikke raar, omdat het helemaal niet bij elkaar past, maar het is echt geweldig. Een krentenbol met kaas is wat gebruikelijker, maar met gekookte worst, echt heerlijk! Ik heb behalve mijn ouders nog nooit iemand horen zeggen dat het lekker is. En andersom: iedereen houdt altijd superveel van slagroom, maar ik wordt er super misselijk van. Terwijl ik echt van ijs en zoete dingen hou, vind ik slagroom echt heel goor.

Wat kook jij het liefst (en veel te vaak)?

Haha, uhm.. brood? Telt dat ook? Als ik kon kiezen at ik elke dag brood of pizza. Verder kook ik eigenlijk nooit, erg eigenlijk. Maar ik ben niet zo een keukenprinsesje. Brood en pizza kan ik wel zelf maken, heel goed zelfs. Oh en hierbij bedoel ik dan ook echt brood als avondeten en niet als lunch (dat is ook lekker trouwens).

In welk restaurant zou je het liefste elke dag eten?

La cubanita. Een nieuwe, hippe (wat een mooi woord) en spaanse tapastent. Het zit tegenwoordig echt bijna in elke stad en heeft voor weinig geld echt heerlijk eten. Ik heb er nu 1 keer gegeten en ik vond het erg goed. Ik ben ook echt gek op tapas en kan dat elke dag wel eten. Het is gevarieerd en ik ben zo iemand die nooit kan kiezen tussen alle lekkere dingen op de kaart en hier neem je ze gewoon allemaal. Ook hebben ze er leuke cocktails.

Image

Deel een handige kooktip.

Oh god, ik ben, zoals ik zei al echt totaal geen keukenprinses. Maar wat is handig, dat ik wel eens doe.. Uhm. Als ik eerlijk mag zijn eheb ik echt geen kooktips. Goede tip: laat je eten niet aanbranden. Haha nee. Oh wacht ik weet er eentje, maar het is meer een recept dan een tip. Mix je ei met een geprakte banaan (niet teveel banaan anders bakt het niet goed), gooi het in de pan met een beetje suiker als je van zoet houdt en je hebt een soort pannekoekje. Superlekker!

Wat staat er nog op je food baking bucket list?

Zo een coole taart met superveel kleuren en kitkats eromheen met een strikje en dan smarties/m&m’s erop. Dat lijkt me zo lekker. Echt chocoladetaart vind ik niet lekker maar dat lijkt me echt goddelijk. Ook cupcakes maken lijkt me leuk.

Image

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?

Oké het zou zo een italiaanse bol zijn en er zit op: Kaas, ham, kruidenkaas (weetjewel die lekkere van de La Place/V&D) en er zit ook nog avocado en rucola. Ja, dat zou even lekker zijn. Ik zou het Healthy Avocado noemen, want het is eigenlijk een broodje gezond mét avocado. Ook kan er nog wel een gebakken eitje op. Als het nog past iniedergeval!

Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten?

Buiten de deur eten. Ik vind het uiteten gaan, altijd hartstikke leuk. Je hebt altijd dingen in een restaurant die gewoon heel lekker zijn, en die neem je natuurlijk. Bovendien vind ik het ook een stuk gezelliger. Je bent lekker lang aan het tafelen en het is gewoon een heerlijk gevoel. Een lekker voorgerechtje, hoofdgerecht en natuurlijk een mierzoet nagerecht: that’s my thing. Bovendien kook ik bijna nooit thuis en kookt mijn moeder altijd, dus zelf koken is niet van toepassing bij mij. Het enige nadeel vind ik de prijs van het buiten de deur eten. Eten bestellen vind ik niet zoveel, je hebt maar zo een beperkte keus.

Ben je ergens allergisch voor?

Niet voor eten. Of tenminste, niet dat ik weet. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt!

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/weken/dagen?

Milkshakes en smoothies maken. Ik vind het tegenwoordig leuk om superveel dingen met fruit in de mixer te gooien. Met wat melk en suiker erbij of met wat sap erbij. Trouwens ook allerlei andere dingen met fruit, ben ik ineens helemaal van. Ik vind dat gewoon echt zo lekker. Zeker met het lekkere weer, het ziet er ook nog eens leuk uit. Ook ben ik de laatste tijd echt gek op kauwgom, ik eet er elke dag wel eentje.

Image

Wat is je favoriete dessert?

Alles? Nee definetly cheesecake. Ah, echt goddelijk. Of Ben & Jerry’s Strawberry cheesecake. Ik ben hartstikke dol op de smaak van cheesecake en dan vooral op de bodem/korst. Echt geweldig. Ook was ik laatst ergens uiteten waar ze wentelteefjes hadden als dessert, ja! Dat was zoooo lekker, echt jammer dat ik al zo vol zat.

Nouja, eten is dus geweldig.

Wat is jullie favoriete eten?

Liefs,
Ilona

 

Volgen kan onderaan de pagina of via bloglovin!

 

3 thoughts on “Tag thursday: de Omnomnom tag!

  1. Smoothies zijn zo lekker en inderdaad erg verslavend! Die taart met die kitkats wil ik ooit echt maken, ziet er zo goed uit!!

    Ps. Mijn eerste winactie staat online!

Leave a Reply

