Movies I’ve Seen: Mei 2014

Hi there!

Vorige maand had ik al een artikel geplaatst over allerlei films. Natuurlijk heb ik ook deze maand mijn vrije tijd weer volgepropt met allerlei leuke, geweldige en vooral meidenfilms! Ik moet toegeven dat ik er deze maand eigenlijk niet zoveel heb gekeken, wegens tijdgebrek, helaas. Maar ik heb er toch nog een paar leuke, waar ik even een mini-recensie over kan geven.

12 Years A Slave

Ik heb hem dan eindelijk gezien, de heftige film waar iedereen het de laatste tijd over heeft. Ik begon hem te kijken met hoge verwachtingen, waar de film zeker aan heeft voldaan. Het gaat over een man Solomon Northop die wordt gekidnapt en overal naartoe moet reizen als slaaf. Vanaf het begin tot het eind is het superboeiend en heel erg emotioneel. Ik vond het op het begin zo moeilijk om het aan te zien, hoe die slaven worden behandeld. Natuurlijk weet je dat het er erg aan toe ging in die tijd, maar dit geeft echt een gedetailleerd beeld weer, van heel dichtbij. Ik vond het een prachtige film en echt zeker een aanrader! Ik zou de film een dikke 8 geven.

Perks of Being A Wallflower

Voor als je deze vrij bekende film nog niet gezien hebt: zeker doen. Het is een klassieker over een outcast die eindelijk andere outcasts heeft gevonden om dingen mee te doen. De hoofdpersonen zijn alledrie erg uniek en erg bijzonder. Ik vind het een hele leuke film. Ik hou er altijd wel van als de hoofdpersoon raar/niet-perfect is. Gewoon zodat de film je gewoon goed laat voelen. Emma Watson speelt de sterren van de hemel (zoals gewoonlijk) en Logan Lerman is gewoon hartstikke schattig. Ook deze film is echt een dikke acht waard.

 

Secret Window

Deze film is verfilmd van een van de boeken van Stephen King. Een ding kun je dus al voorspellen: Het is eng. Hij kwam op de reclame en ik zag dat Johnny Depp erin speelde. Nou, die moest ik gaan kijken. Het gaat over een schrijver die op een beetje een afgelegen gebied woont, gescheiden van zijn vrouw en eigenlijk een beetje een einzelgänger. Een man, shooter, beweert dat hij zijn verhaal gekopiëerd heeft en Mort komt erachter dat het inderdaad identiek is aan zijn boek. Hij heeft er geld mee verdient en heeft het boek dan ook eerder geschreven. Hij probeert het te bewijzen, maar totdat hij het einde verandert laat Shooter hem niet met rust. Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Johnny was wel leuk, maar de film zelf was niet heel erg spannend. Pas de laatste 20 minuten vond ik echt interessant. Ik zou deze film een 6je geven.

Something borrowed

Deze film had ik al eens gezien, maar is sowieso het vermelden waard. Het gaat over Rachel (Ginifer Goodwin) die haar beste vriendin Darcy (Kate Hudson) voorstelt aan haar klasgenoot Dex (geen idee hoe hij in het echt heet), terwijl zij een crush op hem heeft. Darcy vraagt hem uit en zes jaar later staan ze op het punt om te trouwen. Darcy is een heel eigenzinnig type en wilt alles ‘her way’ doen. Rachel gaat daar volledig in mee en laat haar altijd alles hebben. Totdat ze erachter komt dat haar vroegere crush op Dex wederzijds was en ze niet meer weet of ze moet kiezen tussen liefde of haar beste vriendin. Dit is echt zo een lekkere meidenfilm. Romantisch, bitchfights, mooie man en leuke humor. De grappen zijn hartstikke leuk en het is ook een mooi verhaal. Ik vind Darcy echt geweldig. Deze film krijgt van mij een 9!

 

The Vow

Ik hoorde zoveel dingen over deze film, ik dacht dit moet wel een topper zijn. Een verhaal over een vrouw die is beland in een ongeluk en daardoor haar geheugen grotendeels kwijt is. Leo (de vreselijk knappe Channing Tatum) probeert haar weer verliefd laten worden op hem. Ik vond de film eigenlijk best wel tegenvallen. Ik vond het wel een mooie film, en natuurlijk moest ik even janken. Maar ik moet toegeven daat alles vrij voorspelbaar was en wel echt extreem zoetsappig. Als ik dat al vind, dan betekent dat heel veel! Ik geef de film een 6,5. Die halve punt vanwege de leuke acteurs en actrice.

 

The Experiment

Ik had deze film op school al een keer in het Duits gezien, die eigenlijk nog net iets beter is dan deze film. Het gaat over een experiment van een aantal mannen. De ene helft is politieagent, de andere zijn de gevangenen. Ze moeten zich aan de regels houden voor een aantal dagen. Het loopt volledig uit de hand. Als ik meer vertel spoil ik echt als een malle. Ik vond het echt een superleuke film. Hartstikke interessant en echt zo boeiend. Maar als je echt een geweldige film wilt zien, moet je hem in het duits zien (met ondertiteling, anders snapt niemand er wat van). Ik geef deze Engelse versie een 7,3!

 

Welke films heb jij gezien deze maand?

Liefs,

Ilona

 

 

2 thoughts on “Movies I’ve Seen: Mei 2014

  1. Leuke films zitten ertussen.
    Ik zou graag 12 years a slave zien. Hij lijkt mij erg mooi.
    The experiment heb ik idd in het duits gezien, in de Duitse les, dus zonder ondertiteling.
    Snapte er dus niet super veel van, haha. misschien nog een keer kijken met ondertiteling.

Leave a Reply

