Tripping with Ilona #2 – Burgers’ Zoo

Hey allemaal!

Vandaag ben ik 18 geworden, eindelijk volwassen, haha. Voor mijn verjaardag nam Maurice mij gister mee naar de dierentuin: Burgers’ Zoo. Ik ben echt dol op dierentuinen, terwijl ik huisdieren eigenlijk helemaal niets vindt. Burgers’ Zoo is de enige dierentuin met een groot aquarium met haaien. En of ik van aquaria houdt. Ik heb genoeg foto’s gemaakt en zo krijgen jullie een beeld van hoe de dierentuin is. Ik vond het echt geweldig.

Image

 

Park

We kwamen binnen rond 12 uur en ik werd gelijk al vrolijk van de sfeer. Ik moet toegeven dat er wel heel veel kleine (irritante) kindjes waren, maar dat kon de pret niet verpesten. De Zoo is ingedeeld in verschillende delen: Mangrove, Park, Safari, Desert, Bush. Als eerste liepen we door het gedeelte park, daar zaten voornamelijk de vogels en de hertachtigen. Ik hou niet zo van vogels eerlijkgezegd, maar sommige vogels zijn echt gorgeous! Ik snapte het thema park niet helemaal, want ik  vind olifanten en beren niet echt iets voor in het park. Maar dat maakte het niet minder leuk. Ook ontdekten we de oude ingang van de dierentuin, wat er ook heel lief en oud uitzag.

Image

ImageImageImageImage

 

Desert

Wat ik heel leuk vind aan burgers’ zoo is dat ze ook de omgeving heel mooi hebben opgemaakt en aangepast aan de dieren hun leefomgeving en temperatuur. Er was hier vooral veel natuur te zien en niet zo veel dieren. Er waren ook veel nachtdieren, maar die kon ik niet fotograferen vanwege de donkere omgeving. Jammer, maar niet erg. Zo waren er bijvoorbeeld veel slangen en ook spinsoorten. Gelukkig zaten ze achter glas. Het gaf een beetje een beeld alsof je echt in een woestijn liep, en ook een gedeelte was bedekt met steppebodem. Het was niet superwarm, terwijl je zou verwachten dat dat in de woestijn wel zou zijn, maar dat legde ze uit met: de grootte van de temperatuurverschillen tussen dag en nacht. In de woestijn is het ‘s nachts superkoud omdat er geen wolken zijn die de warmte vasthouden.

ImageImage

Image

 

Bush

De Burgers’ Bush is toch wel de aandachtstrekker van de dierentuin. Je bevindt je in een groot tropisch regenwoud, waar allerlei vogels, hagedissen, schilpadden etc gewoon vrij rondlopen. Ook zijn er andere dieren die zich bevinden in een tropisch regenwoud. Voornamelijk waterdieren bevonden zich in de Bush. Zoals otters en krokodillen. Het was heel onoverzichtelijk en voor mijn gevoel kwam ik steeds op de zelfde plek uit, maar het was wel heel erg mooi. Het leek echt net echt. Het was er dan ook echt heel erg warm. In de Bush aten we onze lunch, in een restaurant waar het gelukkig wel koud was. Ik at een meergranenbol met sla, roomkaas en kaas en wat patatjes van Maurice. Ik dronk er ijskoffie bij, yummy!

ImageImageImageImage

Safari

De leukste dieren bevinden zich op de safari vind ik. De beesten, waarvan iedereen het bestaan wel weet zijn daar. Natuurlijk is de leeuw DE attractie van het park. Iedereen vind de heldhaftige, grote, mooie mannetjesleeuw wel interessant. In de safari is een heel groot gedeelte een grote zandvlakte, waar zich gnoes, giraffen, zebra’s en neushoorns bevonden. Wat ik best verrassend vond, want ik denk dat die neushoorns die andere beesten makkelijk aankunnen? Maar goed. Verder had je een heel groot veld waar de leeuwen en leeuwinnen zich bevonden. De mannetjesleeuwen waren nog even in gevecht om een stukje vlees, dat was wel erg leuk om te zien. De leeuwinnen lagen maar een beetje niks te doen. Je had in de safari ook nog luipaarden en wat andere beesten. Hier een tijdje doorheen te hebben gelopen, gingen we ook wat drinken bij het restaurantje, dat volledig uitkeek over het safari deel, het restaurant vond ik echt heel mooi en dan vooral de ligging. Ik dronk een Lipton Green Tea.

ImageImageImagedImageImageImageImageImage

Ocean

En dan last but zeker not least: de aquaria. Zoals ik al eerder zei ben ik dol op vissen. Mijn favoriete dier is de haai. Van alle dieren vind ik deze het bijzonderst. Het is een enorm beest dat je binnen 2 seconden kunt verslinden. De reden waarom Maurice Burgers’ Zoo uitkoos was dat ze haaien hadden. De haaien zwommen in een enorm aquaria en samen met nog andere grote vissen. Ze zien van dichtbij maakte me echt gelukkig, want ik ben er echt geobserdeerd door. Ook was er een hamerhaai (mega-vet). De andere vissen weet ik allemaal niet meer, maar de aquaria waren prachtig. Er was ook een overkoepeld deel, waar roggen over je heen zwommen, alleen die foto’s waren te mislukt, dus die kan ik helaas niet laten zien. Je had ook gedeeltes waar vissen in het donker zwommen, zoals lantaarnvissen: ik wist niet dat ze die hier hadden, die zijn ook echt vet! Al kon ik ze niet zien, maar wel hun lichtje.

ImageImageImageImage

ImageImageImageImageImage

 

Na deze geweldige dag in de dierentuin zijn we ook nog uiteten geweest bij Sapporo, japans: AKA SUSHI!!! Het was echt heerlijk maar daarna zat ik echt zoooo vol. En vanavond weer uit eten, wat een zwaar leven heb ik.

Image

 

Kortom, de dag was echt niet meer te verpesten. Een dikke aanradeer, het is een heel gezellige en mooie dierentuin waar enorm veel te zien is.

Gaan jullie vaak naar de dierentuin?

Liefs,

Ilona

 

 

9 thoughts on “Tripping with Ilona #2 – Burgers’ Zoo

  1. Ik ben gisteren ook bij Burger’s Zoo geweest. Heb ook vandaag toevallig de foto’s op mijn blog staan. Leuk verslag! Burger’s Zoo is een van mijn favoriete dierentuinen!

  2. Gefeliciteerd met je bday! Ik hou echt van dierentuinen, lekker beestjes kijken enzo 🙂 Ziet er gezellig uit haha

Leave a Reply

