My daily make-up routine

Heyhoi!

Sinds mijn 11de ongeveer, als het niet eerder was, begon ik met een beetje mascara te dragen. Ik vond het eigenlijk niet leuk want het kriebelde supererg als ik het opdeed. Toen begon ik na een tijdje met oogpotlood en daarna kwamen al de andere dingen. Tegenwoordig besteed ik elke ochtend rond de 10 minuutjes aan mijn make-up. Dit valt heel erg mee, maar daarom zit het ook niet altijd even perfect. Ik zal vertellen welke producten ik dagelijks op mijn gezicht smeer en hoe ik daardoor totaal verander. Oké, misschien een beetje overdreven, maar verschil iser.

ImageImage

Dit is mijn gezicht naakt. Ik heb een vrij witte huid met sproetjes (past lekker bij m’n haar) en ik heb dan ook rode wimpers. Ik vind het zelf altijd superraar om geen make-up op te hebben. Ik lijk wel ziek soms. Mijn wenkbrauwen zijn ook rood. Verder heb ik soms wel last van acné, maar dat is gelukkig niet altijd. Mijn huid heeft wel altijd rode vlekjes en ik heb vaak wat donkere kringen onder mijn ogen.

ImageImage

 

Als eerste doe ik foundation op. Ik gebruik de ‘Foundation Nr 02’ van de HEMA van 4,-.  Die is namelijk goedkoop en hij werkt bij mij echt heel goed. Ik smeer het gewoon in met mijn handen over de rode plekken en mijn wallen, dus ik gebruik het meer als concealer. Ik smeer het ook verder over mijn gezicht, alleen niet zo dik. Vervolgens doe ik een beetje blush op m’n wangen, zodat ik wat kleur in mijn gezicht krijg. Ik kan soms nogal een bleek en ‘pips’ gezichtje hebben. Ik gebruik de blush & bronzer 2 in 1 van Essence met een kwast van geen idee. Die heb ik van mijn moeder gestolen. Op de linkerfoto heb ik alleen nog maar blush en foundation opgedaan. Hier ben ik dan ongeveer 2 minuutjes mee bezig om het mooi aan te brengen.

ImageP1000579

 

Daarna doe ik mijn ogenschaduw op. Ik heb echt 1 palet, die ik al eerder heb geshowd in mijn kruidvat shoplog: het Nude Palette van Catrice, van 4,95.  Ik ben er sinds kort mee begonnen en kwam erachter dat ik totaal geen oogschaduw talent ben, want het lijkt nergens op wanneer ik de tutorials nadoe. Daarom doe ik maar wat, tot het er een beetje prima uitziet.

ImageImage

 

ImageP1000578

Dit is mijn ooglook helemaal klaar. Ik voeg nog wat eyeliner en mascara toe en dan vind ik het wel mooi. De mascara is de BIG! lash mascara van essence, die ik ook al had laten zien in de shoplog van het kruidvat. De eyeliner is niet echt een eyeliner, maar iets dikker. Een soort van mix van een potlood en een liner. Dat is superhandig want: Het is makkelijker aan te brengen en de streep is niet te dun en te scherp of te dik en te vaag. Ik gebruik altijd de Superliner Perfect Slim van L’oreal. Heel soms breng ik nog wat zwart oogpotlood aan in mijn waterlijn. Daarna heb ik nog een lipstick gebruikt om de look af te maken, alleen daar ben ik vergeten een foto van te maken. Het is een rode lipstick, maar ik heb het felle erafgeveegd met een papiertje.

ImageImage

 

 

Nou, dit is dan mijn totale make-up look met alles erop en eraan. Zo durf ik elke dag weer de straat op. Ik hecht opzich niet heel veel waarde aan make-up, maar je voelt je er toch mooier door. Ik draag het ook wel echt elke dag, maar ik heb ook dagen dat ik alleen maar mascara draag en dat is het. Ik ben nog aan het oefenen met allerlei andere looks, maar dat wil nog niet echt lukken. Wish me luck!

Wat voor make-up dragen jullie dagelijks?

Liefs,

Ilona

Volgen kan onderaan de pagina via e-mail of via bloglovin!

 

 

 

 

One thought on “My daily make-up routine

Leave a Reply

