9 x toffe series om te kijken als je je verveelt!

Hey allemaal!

Brace yourselfs, this is going to be een lang artikel. Omdat ik nog maar aan het begin van mijn blogcarriere zit, leek het mij het leukst om ook echt over iets te schrijven waar ik uren over door kan praten en wat ik echt geweldig vind: Series kijken. Toen een vriendin van mij de serie Pretty Little Liars dwong te kijken, was ik binnen een dag volkomen verslaafd. Na Pretty Little Liars ging ik nog veel meer andere series kijken en ik keek een seizoen in een week. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel vaak grote delen doorspoelde of afleveringen oversloeg, maar alsnog heb ik echt periodes gehad dat ik echt bijna niets anders deed.  Ik leef echt helemaal mee in zo een serie en als het is afgelopen voelt het alsof de mensen echt mijn vrienden zijn. Oke wauw, dat klinkt wel heel erg addict. Ik kijk genoeg series en ik hoor nog steeds vaak mensen die een nieuwe serie willen kijken, maar niet weten welke. Ik hoop dat deze post mensen kan aanzetten tot een leuke serie kijken. Ik waarschuw jullie wel alvast dat het 90% echt meidenseries zijn, over liefde enzo, want dat vind ik gewoon echt heel leuk. De series die ik volg (of gevolgd heb) zijn: Vampire Diaries, Gossip Girl, Glee, The O.C, Game of Thrones, Carrie Diaries, New Girl, 2 Broke Girls, How I met your mother, The Originals, Pretty Little Liars, two and a half man, Awkward,  10 things I hate about you, the Big bang theory (en volgens mij nog meer). Degenen die ik ga bespreken zijn iniedergeval mijn 9 favorieten!

Afbeelding 4

 

 

 

 

Vampire Diaries

Om mee te beginnen is The Vampire Diaries toch wel echt mijn all-time favorite. Ik heb de eerste 4 seizoenen in 3 weken gezien en ik denk dat ik ze allemaal wel 2 of 3 keer heb gezien. Het is nu bezig met het vijfde seizoen over twee (enorm knappe) vampierbroers die Elena (lijkt op Ilona hahaha) proberen te fixen. Elk seizoen een ander soort probleem en het blijft elk seizoen weer boeiend. Er komt veel bloed in voor, vechten, maar de romantiek is toch wel de hoofdrol. Ian Somerhalder (damon) en Joseph Morgan (klaus) maken de serie helemaal af. Ik ben echt verliefd op deze serie! Ik ben niet heel dol op Twilight, dus ik dacht eerst dat het een beetje zo zou zijn, maar dat vind ik echt totaal niet. Het is superleuk en superspannend! Oja en ik ship Delena en Klaroline!! The Originals is een spin-off van deze serie, met de original vampires Elijah, Rebekkah en Klaus. En de muziek is echt heel goed!

 

 

Gossip Girl

Mijn tweede favoriet is het verhaal over een stel geweldige karakters die zich bevinden in de Upper East Side in New York. Ze zijn allemaal enorm rijk en enorm verwend. Blair en Serena de Frenemies en al hun lovers zijn geweldig bedacht. Een internet site ‘Gossip Girl’ plaatst (door allerlei tips van de mensen in New York) allerlei schandalen op haar website en dan vooral over de hoofdpersonen. Blair is mijn favoriete personage omdat ze zo lekker overdreven is en haar vriend Chuck is ook echt geweldig. Vind het echt grappig dat hij in het echt Brits is, omdat zijn accent in Gossip Girl echt sexy en laag en Amerikaans is! Maar wie is Gossip Girl?

 

The O.C.

Dit is ook echt een meidenserie, het gaat vooral over de liefde en rijkeluisproblemen.  Het gaat over een jongen, Ryan, die bij zijn advocaat intrekt, omdat hij thuis heel veel problemen heeft. Hij is opgegroeid in een vrij arme buurt en de Orange County is dus heel erg wennen voor hem. Hij is meteen hartstikke populair en Seth kan mooi meeliften. Ik vind het geweldig omdat de hoofdpersonen Seth en Summer zo leuk zijn en echt perfect bij elkaar passen. Seth is echt nerd #1 en summer is het populaire meisje, how typical. Maar echt de humor in deze serie is echt leuk en je gaat in de serie gewoon van Seth houden. Het is helaas al een tijd afgelopen, maar als je iets wilt kijken is dit zeker vermaak.

 

Game of Thrones


Deze serie ben ik pas net bij, ik vind het echt interessant en het is de enige niet-chickflickserie (mooi woord) die ik kijk. Ik begon het te kijken met mijn vriend en ik moet wel zeggen dat het begin een beetje saai was, ik kwam er niet echt in en ik snapte er vaak ook niets van. Nu vind ik het echt heel leuk! Het gaat over allerlei “landen” noem ik het maar even die strijden om de Throne. Het is een beetje incest, rape en vooral veel bloed, maar het is wel heel boeiend. De verhaallijn is namelijk heel goed en de dialogen (die soms echt te lang zijn) maken de serie heel sterk.

 

Pretty Little Liars

Toen de serie net begon hoorde ik er al over maar toen dacht ik: Nah, series kijken is niets voor mij. Maar toen ik toch besloot te kijken begon alle ellende! Ik was complete verslaafd. De eerste 2 seizoenen zijn echt om te genieten, maar ik moet zeggen dat de laatste seizoenen iets minder zijn. Maakt de serie in zijn geheel niet minder geweldig. Vier meiden in Rosewood worden gestalkt door een of andere A, die ook hun vriendin Allison vermoord heeft. Ze proberen A te vinden, maar hij/zij doet er alles aan om niet ontdekt te worden. Mijn theorie is: Caleb is A (hij moet namelijk weer terug komen, dus dit hoop ik gewoon).

 

New Girl

Jess, een doodgewoon meisje, trekt in een huis met drie mannen. Of nouja, doodgewoon, een beetje apart is ze wel. Het is niet persé een serie die je echt moet volgen, elke aflevering is echt geweldig. Als je zin hebt om te lachen, moet je dit zeker kijken. Alle hoofdpersonen zijn echt heel erg grappig en vooral heel erg gek. Ik vind het leuk dat de hoofdrolspeelster een keer niet als “perfect” wordt omschreven, maar meer juist als totaal niet perfect. Elke aflevering duurt 20 minuten en het is echt elke keer weer twintig minuten lang lachen. Wat wel heel raar is, in de trailers (kon echt geen andere vinden) komt Coach (de man met de bruine huidskleur) pas later in de serie? Maar goed.

10 Things I hate about you

Iedereen die een beetje een meidenfilm fan is, heeft de film 10 things I hate about you wel gezien. Nu is er van deze film ook nog eens een serie gemaakt. De twee stratford zusjes zijn heel verschillend. Bianca is heel populair en mag daarom van hun superstrenge vader niet daten. Kat daarentegen zet zich eigenlijk af tegen alles wat normaal is en daarbij ook tegen jongens. Hun vader heeft de regel bedacht: Bianca mag daten, wanneer Kat ook date. Bianca is bang dat ze hierdoor dus nooit kan daten. Totdat Kat een jongen ontmoet die haar stiekem wel bevalt. Ik vind het echt een geweldige serie, alleen het is maar een serie van 1 seizoen en het stopt dus ook midden in het  verhaal. Neemt niet weg dat het heerlijk is om te kijken op je vrije middag. Patrick Verona is bovendien echt zo een bad guy/stiekem wel lieve jongen, waar ieder meisjeshart van smelt.

The Fosters

Callie en Jude zitten al jaren in weesgezinnen. Callie, de opstandige tiener belandt in de gevangenis. Als ze eruit komt is een nieuw gezin bereid haar te adopteren. Het gezin bestaat uit Lena en Stef, de lesbische moeders, de tweeling Mariana en Jesus en Brandon, Stef’s echte zoon. Dit is een vrij nieuwe serie (al is ie wel al in seizoen twee).  Ieder kind heeft zijn eigen problemen, die steeds verder uitwerken. Het is een superleuke serie en het is ook heel grappig. Doordat er veel verschillende personages zijn, zijn er meerdere verhaallijnen en elke verhaallijn is erg bijzonder. Callie is echt heel erg stoer en daarom ook mijn favoriete personage. Bovendien vindt ik de themesong ook echt heel leuk! Lekker catchy.

The Originals

De Originals is een spin-off van de vampire diaries. Deze begon ik te kijken nadat Klaus verdween in the Vampire Diaries. Hij is de eerste vampier ooit en daardoor ook de sterkste. Zijn moeder heeft hem gekregen door een buitenechtelijke relatie en daarom haat zijn stiefvader hem heel erg. Rebekkah en Elijah, zijn broer en zus, zijn wel de echte kinderen van Michael Mikaelson (Haha). Ze wonen in New Orleans, waar the quarter, die eigenlijk bij hun hoort, is overgenomen door de weerwolven en de heksen in de stad. Zij proberen het terug te winnen. Ja, eigenlijk net zo geweldig als de Vampire Diaries. Ik heb er verder niets over te zeggen! Alleen dat het wel leuker is, wanneer je de Vampire diaries gezien hebt. Al is het niet persé nodig.

Als je een leuke series zoekt om te kijken, raad ik deze allemaal aan. Je zit er bij allemaal zo in en je kunt bijna niet meer stoppen met kijken. Ik ben iniedergeval verslaafd aan deze allemaal en ik loop ook bij allemaal bij. Als je ze nog moet inhalen, zou ik dat niet te snel doen, anders heb je helemaal niets meer te kijken straks, haha. Nou, iniedergeval veel kijkplezier en nog een fijne dinsdag!

Welke series raad jij aan?

Liefs,

Ilona

Volgen kan onderaan de pagina via bloglovin of e-mail!

3 thoughts on “9 x toffe series om te kijken als je je verveelt!

Leave a Reply

