Movies: April Favorites.

Yo yo yoghurt!

Schermafbeelding 2014-04-30 om 15.10.29

Één van mijn favoriete bezigheden is film kijken. In een schoolweek kijk ik iedere dag op http://www.moviemeter.nl of er nog een leuke film op tv komt die avond. Als die er niet is, dan kijk ik een leuke film op mijn laptop. Niet iedere dag natuurlijk, maar wel vaak. Ik kijk rustig 4 films per week. Als ik geen film kan bedenken zoek ik op youtube allerlei trailers door, tot ik een leuke film gevonden heb. Ik heb blijkbaar te veel tijd over! Ik spoel wel altijd de saaie stukjes van een film door. Mensen vinden dit vaak een rare gewoonte van mij, omdat ze denken dat ik dan iets mis. Ik vind het wel handig. Mijn favoriete filmgenre is 100% romantische comedy a la Meangirls, maar mijn favoriete film is een avontuur film: Pirates of the Carribean: At World’s End (het derde deel dus), die heb ik wel 40 keer gezien, als het niet meer is.  De laatste maand heb ik eigenlijk meer films gekeken die behoren tot spannende films, ze zijn wat minder oppervlakkig dan de standaard chick-flicks.  Actie heb ik totaal niks mee, alleen maar een beetje vechten en that’s it. Nou, niets voor mij. Ik heb acht films uitgekozen die ik de laatste tijd heb gezien. Het zijn de wat minder bekendere films, zo hebben jullie er ook wat aan, als je niet weet welke film je zult gaan kijken en is er een kleine kans dat je ze al gezien hebt.  Maar al deze films raad ik iniedergeval aan om te gaan kijken.

Perfect Sisters

Dit was echt een verbazend spannende film. Er stond bij dat het Horror was, maar eng zou ik de film echt niet noemen. Het gaat over twee meisjes, gespeeld door Georgie Henley (Narnia) en Abigail Breslinn (My sister’s keeper), die voor de zoveelste keer verhuizen vanwege hun moeder. Hun moeder is veel te los, ze drinkt, ze rookt en ze date er op los. Ook heeft ze veel moeite haar baan én vriendjes te behouden. Ze kiest altijd vreselijke mannen uit. Als de dochters in de puberteit komen en opstandig worden, zijn ze het gedrag van hun moeder helemaal zat. Ze bedenken een plan om haar te vermoorden.. Het was echt een hele goede film. Van het begin tot het eind was het echt boeiend. Ik had echt zo te doen met de twee meisjes. Ik verklap niets, maar ik vond vooral het einde echt heel mooi. Bovendien is het waargebeurd!

Drinking buddies

Okay, wat ik op het begin zei, dat ik wat ‘diepere’ films ging kijken is bij deze niet helemaal van toepassing. Deze film met Olivia Wilde, Anna Kendrick en Jake Johnson gaat eigenlijk vooral over mensen die werken in een bierbrouwerij. De trailer verduidelijkt het al.  Het gaat om twee stelletjes die heel goed met elkaar kunnen opschieten. Ik vond de film heel leuk, omdat Olivia Wilde het meisje speelt die ik zou willen zijn, zo leuk en chill! Echt een geweldig karakter. Het is echt een leuke film en lekker makkelijk om te kijken. Een rom-com is het zeker wel. Het einde is wel wat minder leuk: maarja, see for yourselfs!

Tonight You’re Mine

Twee bands gaan optreden op een festival. De zanger van de ‘jongensband’ en de leadzangeres van de ‘meisjesband’ krijgen ruzie. Een man besluit dat ze het goed moeten maken en hij maakt ze aan elkaar vast door middel van handboeien. Ze kunnen de man niet meer vinden en zitten gedurende het festival aan elkaar vast. Ondertussen gebeuren er allerlei grappige dingen. Ik vind het wel grappig, omdat de film niet zo proffesioneel overkomt, doordat het op een festival plaatsvindt. De karakters zijn leuk en lekker fel. Ik heb deze film echt al vijf keer gezien, gewoon omdat het onderwerp zo leuk is: Ik vraag mij ook altijd af hoe het zou zijn om aan iemand vast te zitten voor een hele dag.

Trust

Deze film heeft me eigenlijk vrij alert gemaakt. Ik ben sowieso al niet van het internetdaten, maar nu al helemaal niet meer. Het gaat over een jong meisje die een hele leuke jongen uit Californië ontmoet via internet. Ze hebben geweldige gesprekken en ze spreken af. De man lijkt niet te zijn wie ze dacht dat hij was, maar toch is ze verliefd op zijn innerlijk. Dit levert allerlei problemen op en vooral haar vader is er totaal niet blijk mee. Echt iets wat iedereen zou kunnen overkomen en ook heel veel mensen daadwerkelijk overkomen is. Een zware film met heftige gebeurtenissen.

The Oranges

Deze film vind ik vooral heel tof vanwege de spelers: Leighton Meester (Gossip Girl), Adam Brody (The OC) en Hugh Laurie (House). Adam Brody en Leighton Meester heb ik een soort van leren kennen als Blair en Seth in hun eigen series en daardoor weet ik dat het hele goede spelers zijn. Het verhaal gaat over twee gezinnen, die al jarenlang de beste vrienden zijn. Ze komen dagelijks bij elkaar over de vloer. De mannen vooral zijn de allerbeste vrienden. Totdat één van de mannen een relatie krijgt met de anders dochter. Ze worden smoorverliefd op elkaar en dit brengt veel moeilijkheden met zich mee. Het is een film met een goed verhaal en er zit ook heel veel leuke humor is. Elk gezin heeft zo zijn problemen. Fun fact: Op deze set hebben Adam Brody en Leighton Meester elkaar ontmoet en ze zijn nu verloofd! 

One Day

Deze geweldige film met Anne Hathaway (verreweg mijn favoriete actrice) is ook echt mijn favoriete film. Het is een liefdesverhaal, maar dan heel anders. Het gaat over een man, Dexter en een vrouw, Emma die samen studeren en voor het eerst samen in bed belanden op 15 July: St. Smithenesday (Oké ik heb geen idee hoe dit heet, maar ik kon het ook nergens vinden haha :’)): If it rains, something remains, zegt Dexter. Je ziet vanaf dat moment elk jaar de dag 15 Juli, waar ze soms samen zijn (als vrienden) en soms niet. De film is heel leuk, door de relatie tussen Dexter en Emma. Gekke plottwist en heel veel liefde.

Desperation

Een leuke film zou ik dit niet noemen, maar ik vond het zeker een goede film. Het is een horror, terwijl ik daar echt niet van hou. En het is zelfs een niet heel geloofwaardige film. Ik schrik heel snel, maar ik hou wel echt van spanning. En in deze film heb ik niet zo heel vaak moeten schrikken, maar ik vond het superspannend en stiekem ook wel een beetje eng. De film is gemaakt naar het boek van Stephen King, een horrorschrijver. Het gaat over een soort van geestachtig iets, waarvan mensen bezeten zijn: Tak. Het is echt cool verwerkt: De mensen die bezeten zijn doen steeds heel spastisch en zeggen TAK! De eerste keer dat ik hem zag kon ik niet slapen, maar toen was ik nog een superwatje en nu nog maar een gewoon watje.

Crush

Ik ging deze film kijken, omdat mijn vader die gedownload had. Ik zag de titel en ik dacht: Aw yeah een chickflick to the max. Maar toen ik hem keek bleek het helemaal geen romantische komedie te zijn. De film gaat over een (knappe) jongen die gestalkt wordt door een meisje. Het is echt heel creepy. Ook zijn vriendin wordt gestalkt. Ik vind het een hele leuke film omdat het spannend is en er echt een gekke plot twist aan het einde is. Dat vind ik sowieso altijd heel leuk in films. Ik ga niks spoilen, maar als je in bent voor wat spanning moet je deze echt wel kijken. Het is wel alsnog een beetje een meisjesfilm.

Ik heb me iniedergeval heel erg vermaakt met het kijken van deze films en het is weer eens wat anders. Zeker in vakanties en op vrije dagen waar ik niets te doen heb, ben ik echt dol op filmkijken. Zie dit artikel als een soort van tip, om nieuwe films te ontdekken. Als je niets te doen hebt, zijn deze films zeker alle tijd waard. Bovendien passen de films bij verschillend gemoedstoestanden, dus kun je een keuze maken, welke film het meest bij je mood past.

Alvast veel kijkplezier en laat weten als je er 1 hebt gekeken.

Wat is jouw favoriete film? En welke van deze films heb je al gezien?

Liefs,

Ilona

Volgen via e-mail of bloglovin kan onderaan de pagina!

12 thoughts on “Movies: April Favorites.

  1. Omg omg omg The orange moet ik zien. Waarom wist ik nog niet van het bestaan van deze film af? Seth a.k.a. Adam brody was (en stiekem is) mijn jeugdliefde ❤ Hij laat nog steeds mijn hartje smelten. Deze film ga ik zo snel mogelijk halen!

      • Haha ja kan me voorstellen dat hij in die film wat saaier is, want de humor die hij in The OC had was natuurlijk helemaal geweldig ❤ Ik heb alle seizoenen van The OC onlangs allemaal opnieuw gekeken, en dan zijn zijn grapjes nog leuker. De eerste keer dat ik het keek was ik ook een stuk jonger. Haha net zo iets als met de hum van Disneyfilms.. die zie je vaak ook pas als je ouder bent haha.

      • Ja, dat had ik ook. Yep, dan besef je ineens: Wat.. dit is echt een raar grapje, dat had ik vroeger echt nooit door kunnen hebben haha. Maar de film is echt wel leuk!

  2. De eerste film & crush lijken me heel spannend, ga die zeker een keer kijken.
    Trust heb ik ook een keer gekeken, maar vond daar het einde een beetje vaag.

Leave a Reply

