Tripping with Ilona #1 – Groningen

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/12158907/?claim=urdbeejvyvt”>Follow my blog with Bloglovin</a>

Hoi iedereen!

Het is helaas alweer de tweede week van de meivakantie. De tijd gaat, zoals gewoonlijk, weer veeeel te snel. De eerste week heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Een beetje gewerkt, een beetje films gekeken en met vriendinnen afgesproken. Koningsnacht en -dag was helaas helemaal niks. Met koningsnacht was het echt heel slecht weer en op koningsdag moest ik werken. Trouwens, ik heb in de afgelopen zin drie keer koningin geschreven en daarna de -in weggehaald, echt wennen dat we nu een koning hebben.  Zoals ik al had verteld woont mijn vriend aan de andere kant van de wereld, in Groningen dus en daar ben ik nu tot en met donderdag, want dan is hij jarig en gaan we terug naar Almere. Hij  heet trouwens Maurice en woont in een studentenhuis, op zichzelf dus. Het is wel erg wennen  als ik hier kom, om alles zelf te moeten doen. Maar het is wel heel erg leuk en gelukkig is hij er ook. Ik ben er sinds zondag. Zondag heb ik me even gesetteld, hebben we boodschappen gedaan en lekker rustig aan gedaan. Vandaag zijn we even de stad in gegaan om te lunchen en nog even te winkelen. We hebben echt 10 minuten gewinkeld, maar dat maakt niet uit. Nu is hij even aan het hockeyen en ik vond het een goed moment om even te bloggen! Ik vind het leuk om jullie mee te nemen als ik bijvoorbeeld een stad bezoek. Beschouw het als een soort van vlog maar dan in foto’s en tekst! Trip betekent natuurlijk reis, dus vandaar tripping. Ik weet dat het woord geen reis maken betekent, maar gewoon trippen. Ik vond het wel creatief van mezelf haha!

ImageFImage

 

Zondag vertrokken we vanuit Almere Centraal naar Groningen. Op de rechterfoto staat Maurice, we zaten in de trein. Een uur en drie kwartier reizen is toch best wel lang.  De foto is heel erg bewogen, maar ik vond het wel een grappig effect hebben. Op de linkerfoto zie je het station. Ik was daar lekker in mijn eentje aan het wachten, terwijl Maurice al in het hokje zat.

Image

Bovenin zie je de kerk op A.kerkhof. Ik vond deze foto wel leuk. Ik moet wel zeggen dat ik me een beetje toeristisch voelde met het foto’s maken. Volgens mij heeft Maurice trouwens niet eens gemerkt dat ik foto’s aan het maken was, haha. Volgens mij waren we onderweg naar de stad hier.

ImageImage

Image

 

We hadden ‘s ochtends weinig gegeten, zodat we ‘s middags heerlijk konden lunchen. We aten bij het Newscafe op het Waagplein. Ze hadden, zeker voor de lunch, zoveel lekkere dingen voor redelijke prijzen. Ik kon echt niet kiezen, want mijn favoriete maaltijd van de dag is 100% lunch. Ik ben dol op brood en beleg. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Bagel Lox: Een sesambagel met verse kruidenkaas, ijsbergsla en gerookte zalm. Hij was echt heerlijk! En er zaten ook nog lekkere franse frietjes bij. Maurice had een hamburger met Bacon en Kaas en volgens hem was die ook erg lekker. De lunch was erg vullend. Maurice dronk er een biertje bij en ik hield het op een Spa Blauw.

ImageImage

Na de lunch gingen we dus nog even winkelen en heb ik alleen nog een foto gemaakt van de winkels en van de korenbeurs. Wat dus echt heel grappig is, de bovenste foto: de korenbeurs dus, is een Albert Heijn. Het is echt een mooi gebouw, dus je zal eerder verwachten dat het een stadhuis is of iets dergelijks. Maar het is gewoon een supermarkt. Aan de korenbeurs zit de vismarkt, waar niet altijd markt is, maar waar het wel altijd naar vis stinkt! We hebben echt maar 10 minuten gewinkeld en ik heb alleen een mascara gekocht, van Essence, gewoon om een keer een wat goedkopere mascara te proberen. Die van L’oreal of Maxfactor zijn naar mijn mening niet helemaa gemaakt naar een goede prijs-kwaliteitverhouding.

 

Image

 

Als laatste wilde ik nog even mijn schoenen showen, die ik voor 5 euro (zo goedkoop!) bij de Primark heb gekocht en echt geweldig zijn en ook nog eens fijn lopen. Dat allemaal voor die prijs! We zijn naar huis gelopen en ze hebben me goed vervoerd. Het was vandaag al een beetje warm, klammig weer en de schoenen zijn van binnen wol, dus ik hoefde me niet druk te maken over koude voeten vandaag..

Vandaag was iniedergeval een lekker rustig dagje en vanavond heeft Maurice weer gekookt voor ons. Ik ga zo lekker een filmpje kijken: In Time is nu op tv namelijk en dat lijkt me echt een goede film. En daarna zie ik wel weer verder. Groningen is iniedergeval een veel leukere stad dan ik dacht. Toen ik er nog nooit geweest was, dacht ik echt dat het een boerengat was. Maar dat is echt totaal niet zo. De stad heeft superleuke en schattige winkeltjes en hele leuke tentjes waar je kunt eten of drinken.

Weten jullie nog plekken in Groningen waar je geweest MOET zijn?

Liefs

Ilona

 

Volgen kan via e-mail en bloglovin onderaan de pagina!

 

9 thoughts on “Tripping with Ilona #1 – Groningen

  1. Jaaa ik heb nog wel een tip, Søstrene Grene! Dat is aan de Grote Markt, een soort hebbedingetjeswinkel (ik omschrijf het tegen vrienden altijd als “een soort Xenos maar dan veel leuker”), beetje zoals Flying Tiger.

    Ik ga hopelijk vanaf september in Groningen studeren. Ben al een paar keer in de stad geweest en tot nu toe leek het me allemaal heel leuk, dus ik hoop dat er wonen minstens net zo goed bevalt!

    • Ik ga dat jaar daarna als het goed is ook in Groningen studeren. Oeh, ik ben echt van dat soort winkeltjes. Ik ga kijken of ik deze week nog tijd heb om even langs te gaan (en misschien nog wel iets te kopen) Thanks for the tip!

  2. Wauw, superleuk artikel! Je moet echt langs de beadies gaan! Ik weet even niet meer precies waar die zit, maar het is een superleuk winkeltje. Liefs!

Leave a Reply

