Running + outfit

Hoi allemaal!

Mijn eerste échte post, spannend! Ik kon uit al mijn duizenden ideeën niet kiezen waar ik het over moest doen en ik kan niet al mijn duizenden ideeën in één dag posten, helaas. Sinds een tijdje ben ik een beetje gezonder aan het eten en ik besloot toen ook om te beginnen met hardlopen. Ik ben echt totaal geen sportfanaat, want ik ben meestal vrij slecht in sporten en mijn motivatie is meestal echt 0. Ik heb 10 jaar op dansen gezeten, toen werd het saai en heb ik een blauwe maandag aan kickboksen gedaan. Dat was me te zwaar en ik was echt heel slecht, dus ik vond het niet meer leuk. Toen heb ik een tijdje niks gedaan en ben uiteindelijk toch weer op dansen gegaan en nu bevalt het me eigenlijk wel weer heel goed! Hardlopen leek me helemaal niks. Ik had het al wel eens gedaan, maar ik vond het zo saai en mijn conditie ging maar niet vooruit. Totdat ik een tijdje geleden (ongeveer 1 maand) echt enorm zin had om hard te lopen en het gewoon deed. De eerste keer hardlopen ging echt zo slecht! Ik heb namelijk ook astma en daardoor is mijn conditie nog slechter. Maaaaar het gaat steeds beter en ik ben op de goede weg! Wie weet kan ik over 2 maanden al 10 km ofzo rennen!

Vandaag besloot ik dus weer te gaan hardlopen en jullie te laten zien: wat ik draag, hoeveel ik loop, met welke app,  en ook natuurlijk met welke kleding. Het ging vandaag helaas niet zo lekker, want ik was net na het eten gegaan, dus ik kreeg heel erg steken. Maar uiteindelijk lukte het wel weer. Allereerst wil ik jullie mijn sportoutfit showen: het is heel simpel, maar het zit lekker en het staat leuk!

Image

 

Mijn hele outfit bestaat uit een sportlegging, hardloopschoenen, twee tops en een vestje. Als het warm is ren ik natuurlijk niet met een vestje aan, anders is het veel te heet. Ik draag altijd een staart want als het los zit rent gewoon niet lekker. Het vestje draag ik tijdens het rennen trouwens ook dicht. Oh en het hele foto’s maken van je outfit moet ik nog even uitvinden, want mijn poses zijn echt heel erg ongemakkelijk. Ik heb maar de minst ongemakkelijke uitgekozen! Het weer was een beetje grauw, dus nu lijkt het net of de tuin heel grijzig is, maar dat is het niet.

ImageImage

 

Links zie je mijn shirt, een simpel los topje van Gilly Hicks (nevenbedrijf van Abercrombie & Fitch), het is een heel zomers shirtje en draag het dan ook voornamelijk in de zomer. Ik draag er wel altijd een grijs strak shirtje onder van de H&M bij het hardlopen, omdat de Gilly Hicks tank nogal afzakt en je dus in mijn shirt kan kijken en dat vind ik niet echt fijn. Op de rechterfoto zijn mijn schoenen, die ik overigens wat minder geweldig vind. Ze zijn van Nike Air Womenswear, maar ze zijn al heel oud en volgens mij niet meer verkrijgbaar. Mijn sokken passen er niet echt bij, want ik krijg blaren als ik geen dikke/lange sokken draag en mijn lange sokken zijn allemaal in kleurtjes en figuurtjes. De schoenen rennen wel lekker en dat is het belangrijkste. De legging heb ik ooit op de markt gekocht voor 10,- en het vestje is van Clockhouse.

Image

 

Ik gebruik altijd de app Hardlopen met Evy en daarbij heb ik ingesteld dat ze elke 8 minuten even de moed inspreekt door te zeggen hoeveel ik heb gelopen, hoeveel km, hoeveel km/u en hoeveel kcal ik verbrand heb! Ik vind dat echt motiverend en de app is super handig. Ik heb vandaag dus 23 minuten gerend en 3,5 kilometer afgelegd. Hierbij heb ik 249 kcal verbrand. Dat schiet toch wel even op! Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet 23 minuten achter elkaar kan rennen, maar ik ben ermee bezig. Tussendoor loop ik afentoe een aantal minuten (die zijn hier niet bij verrekend).

Image

 

De foto’s zijn gemaakt met mijn mobiel, want ik neem die altijd mee om muziek te luisteren. Ik nam ze toen ik even aan het lopen was, in plaats van aan het rennen. Ik loop altijd hard in het park, want ik vind het niet fijn om door de straten te lopen. Ik heb dan het gevoel alsof iedereen naar me zit te kijken. In het park doen ze dat ook wel, maar daar zijn toch wat minder mensen. Het is lekker rustig en niemand valt je lastig. Helaas is het park heel klein en heb ik nu wel ongeveer elke route gehad.  Vandaag nam ik wel een iets andere route (een klein stukje door de straat, heftig) en toen kwam ik langs een kinderboerderij waar ik werd opgehouden door allemaal schattig schaapjes.

Zoals ik al gezegd had ren ik altijd op muziek. Als ik geen muziek op heb ga ik heel erg letten op mijn ademhaling en dan gaat het voor mijn gevoel echt heel erg slecht. Door de muziek hoor ik mijn adem niet en ren ik gewoon op de maat mee, daarom is het wel belangrijk dat de liedjes een beetje uptempo zijn.

Voor mensen die beginnen: Begin altijd met een intervaltraining, daar heb je op langere termijn veel meer aan. Je traint je conditie veel meer dan dat je elke keer gewoon maar wat rent. Ren ongeveer 1,5 uur nadat je gegeten hebt: Dan heb je nog genoeg energie en zit je niet te vol van je eten, dus krijg je ook geen steken. Verder is het belangrijk dat je kleding lekker zit en je niet steeds je broek moet ophijsen bijvoorbeeld. Rek en strek als je klaar bent. Neem een lekkere warme douche als je klaar bent. Zo vermijdt je het meeste spierpijn.

Waar, hoe, wanneer en hoe lang lopen jullie hard? Of lopen jullie niet hard?

Liefs

Ilona

Volg me via e-mail of bloglovin onderaan de pagina!

 

5 thoughts on “Running + outfit

  1. Goed dat je hardloopt en leuk dat je blogt 😉
    Ik vind hardlopen echt supersaai dus ik moet mezelf echt pushen om het te doen.
    Maar je hebt me weer een beetje geinspireerd dus ik ga even hollen nu.

    Succes met het hardlopen en je blog!

  2. Wat schrijf je ontzettend leuk, en bedankt voor je reactie op mijn blog!

    Ik loop ook hard, en ben begonnen met Evy. Maar op een gegeven moment had ik het gevoel dat ik niet verder kon. dus nu ren ik zolang ik kan; en zodra ik niet meer kan loop ik 3 minuten en dan ga ik weer rennen. Meestal ren ik nu 7 minuten en dan loop ik 3 minuten etc.

    Ik heb trouwens ook astma dus ik weet waar je mee dealt: en weet je wat ook echt goed helpt? (Bij mij dan?) Touwtjespringen! Ik ben bezig hier een post voor te maken dus die volgt nog. Maar touwtjespringen is echt best wel zwaar. Sinds ik dat om de dag 10 minuten doe gaat het rennen echt met sprongen vooruit!

    Wow heel verhaal sorry -.-‘

  3. Leuke blog 😀 En leuk dat je hardloopt, ik moet ook echt weer beginnen ermee >.<" Ik kan ook geen hele lange stukken hardlopen maar wissel het ook altijd af met lopen =] Gebruik je alleen die app van Evy of ook nog iets van Nike+ Running / Runkeeper? ^^

    ~ Sann
    http://www.Piixel.nl

  4. Je bent erg enthousiast en schrijft heel erg uitgebreid, leuk om te lezen! Voor het hardlopen had ik wel een tip! Ren op een tempo dat makkelijk vol te houden is. je moet dus echt als een slak gaan rennen. ( ren op een tempo waarbij je makkelijk nog zou kunnen praten met iemand. ) Waarschijnlijk houd je het dan langer vol. Als je bijvoorbeeld vijf km achter elkaar kan rennen, dan kun je meer interval trainingen gaan doen. Zo bouw je het beter op en zul je snel resultaat gaan zien! Zo verbeter je je conditie snel en blijft het leuk! Het is namelijk niet leuk om elke keer na een training kapot te zijn. Veel succes!! Liefs.xx

Leave a Reply

